Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-18, 10:41 #35
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av moonflake Visa inlägg
Varför sänka sig till en nivå som man själv inte gillar?
Varför lägga ner energi på en så onödig grej istället för att hitta en vettig kund som man kan bygga en relation med?

Även om det finns många bra och kunniga IT personer i den här tråden som dock inte har lika bra marknadstänk..

Man måste använda sin tid på förbättringar, inte haka upp sig på onödiga tvister, förlorar man bara pengar på..

Lägg ner tiden på förbättringar min vän och lägg upp en ordentlig betalplan som du kan presentera för dina kunder så slipper du stöta på oseriösa velingar som du gjort i ditt fall..

Ta alltid förskottsbetalning innan du påbörjar ett projekt, på så sätt fullföljer oftast kunderna sína projekt...
Instämmer med övriga att dina råd är de sämsta möjliga. Det är självklart inte en onödig tvist om det handlar om en rättmätig skuld. Man ska alltid ha betalt för sitt arbete oavsett om kunden "ångrar sig" eller inte. Förstår inte alls hur du tänker. Att ta förskottsbetalning ser dessutom ganska oseriöst ut i mina ögon. Skulle aldrig ens fundera på det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat