Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-18, 00:20 #33
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av moonflake Visa inlägg
Sen så säger du att du brukar ångra dig i dina beslut och fullföljer projektet.
Tycker du inte då att det vore bättre med att komma överens om att projektet interiktigt var det du tänkt dig utan vill göra något annorlunda?
Ett kundinriktat företag vill ha nöjda kunder, då kommer de tillbaka nästa gång som de behöver liknande tjänster.

Har man sedan börjat jobba på projektet så har du gjort din förskottsbetalning och den kan du inte få ogjort. Finns ingen anledning att betala fullt ut för något du inte har nytta av
Skrev jag att jag brukar ångra mig? I så fall måste jag ha snubblat på tangenterna. Det jag avsåg skriva var att det har hänt att jag ångrat projekt bara timmar efter det att jag har satt bollen i rullning. Men är ett beslut fattat och avtal skrivna så fullföljer man sina åtaganden. Vill man krångla så får man göra det innan avtal har träffats.

Vad gäller förskottsbetalning så förskottsbetalar jag aldrig för programmeringstjänster. Min erfarenhet är att folk som redan har fått betalt gör ett sämre jobb och i värsta fall inte något jobb alls. Jag betalar inte mina anställda i förskott heller, inte min revisor, inte min advokat, inte min designer, inte min optiker, inte min frisör, inte min läkare... inte någon. Varför just programmerare skulle vara ett undantag förstår jag inte. Betalning sker efter utförd tjänst. Vid längre uppdrag som delbetalningar under arbetets gång. Men aldrig i förskott.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat