Där har du en poäng. Det som retar meja lite, är att apple bara kör me 1300 x 768 på sina 11" :are. En dator i den prisklassen bör ha 1900x 1200
Inget fel på min gamla macbook air , men den klara inte av spela upp filerna från video kameran. Problemet att köpa andra laptop är man kan få lika mycket skit där. Har man otur att köpa fel modell, så står man där med en massa problem, som ingen vill äga. Funderade ett tag på att köpa dell, men det kan inte garantera att ubuntu fungera på deras maskiner. Och jag vill ha ett UNIX besläkta os i mina datorer. Mac OS är UNIX och Linux Is Not UniX..:-)
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh
I början av en produktcykel är Apples datorer prisvärda. Men Apple gör bara mindre uppdateringar, såsom mer RAM eller lite högre klockfrekvens på CPU. Så när en viss modell har funnits ett tag har den rätt föråldrar hårdvara, se bara på hur länge Apple körde med Core 2 Duo, det var först i och med Sandy Brigde deras bärbara fick core i. Medans i-serien har funnit ett bra tag.
Men sen är det ju inte hårdvaran man är ute efter om man köper Apples datorer, det är helheten. En välbyggd dator, som inte bara fungerar bra utan ser bra ut. Min Macbook Pro har som sagt flygit i golvet några gånger, en havererad hårddisk som nu är utbytt till ssd, knappt en skråma. Har även spillt ut två glas med coca cola (två olika tillfällen) och datorn fungerar fortfarande under buggar (än så länge dock).
|