Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Jag håller med dig på allt utom det med priset. Statusprylar får gärna vara gratis så länge tillgången är kraftigt begränsad. Man ska antingen behöva kämpa lite för att få den eller ha tur. På så sätt får man en väldigt hype-effekt. "Åh, har du en sån! Vart fick du tag i den?!"
Annars håller jag som vanligt med dig i det mesta du skriver 
|
Okej, vi kan enas om ett mellanting då. Att äga en snöboll i juli är kanske inte status heller

Visserligen tyder det på att man har råd med en frys men det följer ju med i svenska hyreslägenheter.
Det kanske inte riktigt har framgått men jag gillar faktiskt Apples produkter. De är både snygga och funktionella (men fördenskull inte bättre än konkurrenternas). Däremot tycker jag det är väldigt fånigt med såväl de som hatar Apple över allt annat och tycker allt de gör suger som de som ser Apple som en religion. Bägge existerar tyvärr i överflöd

Underhållande är det dock. Den ene blir skitsur så fort man säger något positivt om iPhone medan den andre blir minst lika förbannad så snart någon yttrar något negativt om Apple. Antingen är man avundsjuk, fattig, inkompetent, hjärntvättad, teknikblind etc.