Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-12, 06:50 #65
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Men så är det med allting.. Man behöver inte mjölk ersättning i 3:e världen heller, men mammorna där föredra det, för de slipper att amma och kan tugga khat istället. :-) ( Jag är väldig ironisk och cynisk )

Hur många produkter behöver du i ditt hem för att överleva? Givetvis kan man klara sej med en LM Ericsson m/37 och några stolpskor , men det bli väldigt opraktiskt och ganska omöjligt framöver också.

iPhone är kanske en onödigt produkt, men den är också väldigt bra. Apple har tänkt på det mesta. Man få verkligen intryck att man har köpt en exkelsiv produkt, när man packar upp sin iPhone.

Då har haft smartphone såsom qtek 9100 , nokia n95, nokia 5800 och har förnärvande en Samsung Galaxy 9000.

Men min åsikt är fortfarande att iPhone är den bästa telefonen, dock onödig dyr. Jag föredra hellre att surfa på min iPad istället för på telefonen. Men jag förstår att iPhone är populär bland, folk helt plötsligt så kommer åt saker och ting, utan att behöver krångla. Levet med appar , har gjort det enklare för många .

Vet själv hur mitt beteende är. Skulle flyga till Grekland, vill ha något att läsa på flyget. Så 2 min innan man bordar planet, så jag lånar boken "Livet deluxe" från Stockholm stadsbibliotek. Nere väl i Grekland kunde man låna nya böcker. Så jag menar att iPad inte alls är någon onödig produkt ,när jag skulle ringa hem. Då loggar in med min samsung telefon på hotellets internet, och ringer lokalsamtal i Stockholm med mitt 08:a nummer och självklart satt jag vid polen tittade på Nile City via SVT Play. Så personligen så tycker jag att iPad är en ganska bra pryl. Då är nog bakmaskinen en större flopp.

Och upptäckte att de smartaste om man vill lyssna på musik, är att köpa billiga skräp android med kontantkort. Annars har man inget batteri kvar på huvudtelefonen när dagen är slut. Framför blir det billigare att dra en sunk kina telefon i backen än en 5000:- lur när man skall ut skog och mark röra på fläsket.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tvärtom. Apples marknadsföring är i allra högsta grad psykologisk. Det finns ingen som har behov av just en iPhone eller en iPad. Det finns dessutom inte EN enda personlighet som passar in på en produkt. Det finns för det mesta flera anledningar till att köpa något. Jag menar dock inget negativt med det jag skrev, jag menar bara att deras produkter är långt ifrån överlägsna men det är inte heller konkurrenternas. Minst 99% av alla som köper en iPhone hade klarat sig precis lika bra med en HTC, Sony Ericsson eller vad som.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat