Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-09, 14:42 #14
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 156
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av HemsidePortalen.se Visa inlägg
Hej!

Jag kommer helt klart hänga ut dem men är i undersökningsstadiet än. Jag hänger inte ut någon utan att vara 100% säker på att de är värda detta.

Bra ide tack Andreas S, registrar står på whois:
Registrar: REGISTER.COM, INC.

Så då kan kunden vända sig till dem för att få loss domännamnet utan någon som helst inblandning med själva webbhotellet det ligger på? Det är webbhotellet i fråga som har skött överföringen till dem själva.

Så vilka vägar finns det nu?

Jag kommer hänga ut dem så fort det här är klart, all hjälp uppskattas. Om historien stämmer så vill vi få bort såna bedragare från nätet!
Det du måste säkerställa via whois är att det är sin kund som står som innehavare av domänen. Ta gärna skärmdumpar om det nu är så att det är en tvist och du tror att det är en risk att B ställer sig själva som innehavare.

Se också till att den mailadress som går till innehavare och admin-c är en som når kunden. För det är till den adressen som all kommunikation kommer att ske.

Sen kontaktar du register.com och ber att få auktorisationskoden från dem. En del registrarer knotar och vill att det ska gå via återförsäljaren (B i ditt fall) men stå på dig, för de måste lämna ut koden. Annars kan du lämna det som ett tvisteärende mot registraravtalet till ICANN. ICANN har nånstans på sin hemsida ett formulär för det.
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat