Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-09, 09:49 #9
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Magnus_A,

Precis. Självklart är jag medveten om att guldpriset en dag kan dyka, precis som platina gjorde 2008, men sparräntan här är så obefintlig, att det känns som ren "kapitalförstöring" att ha pengar på banken, pga nämnda inflation. Guld har trots allt ALLTID ett relativt högt värde, det är inte "bara papper" eller spekulation. Vi (nåja, frugan) äger en del land också.

Om jag nu inte skall vara ego och prata om mig själv, så gäller det väl som vanligt att fokusera på kvalitet och att fokusera stenhårt på att behålla de befintliga kunderna under en lågkonjunktur.

Och om möjligt INTE sluta marknadsföra och annonsera. Jag tror många skjuter sig i foten när de drar ner för mycket på just dessa kostnader. Jobba stenhårt under lågkonjunktur och skörda framgången vid när det vänder!

Frågan är väl OM och NÄR det vänder, eller om vi sakta glider in i en ny global recession eller tom depression. Jag hoppas och tror kanske inte det, men är inte heller någon ekonom.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat