Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-08, 13:44 #7
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Googles egna speciallister har sagt att det är nära på omöjligt att nå under 20%. Min egen erfarenhet med statistik från 100-tals sajter säger det samma.

0.5% är overkligt lågt, baserat på era 350 besökare skulle alltså mer än 348st alltid klicka sig vidare på sidan. Även den stackars japanen som skrev fel webbadress och inte kan ett ord svenska tycker ändå att det är värt att läsa vidare...

Istället tror jag på att det tidigare funnits något på er sajt som har orsaktat fel mätning. t.ex. redirect, splashscreen eller eventracking.
- www.a.se/index.phtml har skickats vidare till www.a.se/welcome.phtml (alla läser minst två sidor förutom de som stänger sidan blixtsnabbt)
- www.a.se är en fin introduktionsvideo och man måste klicka sig vidare för att se content
- Google mäter besökaren som en bounce om endast ett gif-kall görs. Om ni t.ex. haft en evenmätning på förstasidan så har två kall gjorts till Analytics och det räknas felaktigt som att det INTE är en bounce.

Har ni inte gjort några egna ändringar på server, sajt, dns eller analytics så har troligen Google gjort en uppdatering av Analytics som fixar ett känt mätproblem.

Ganska skönt då ni nu kan göra korrekta mätningar av era kampanjer!
Tack för ett bra svar!

Pratade med webbyrån som sa att de gjort en ändring inom META tagsen. Kan vara förklaringen. Måste varit någon form av spårningsfel tidigare (vilket jag borde förstått!).

Nu får vi istället jobba på att försöka få ner avvisningsfrekvensen
Hansen88a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat