Citat:
Ursprungligen postat av bjornstrom
Jag förstår inte hur du kan förvänta dig att få något överhuvudtaget för 1000kr
En duktig utvecklare kostar runt tusenlappen i timmen - ett fungerande system med "garantier" och support som du verkar förvänta dig får du nog ge en kvarts miljon eller mer för från en seriös aktör.
För mig låter det som två privatpersoner med helt olika förväntningar som båda får lära sig något av detta. Köparen ska ha rimliga förväntningar - du får vad du betalar för. Säljaren - var tydlig med vad du säljer och dämpa köparens förväntningar.
|
Du har rätt i att det inte är särskilt mycket betalt. Å andra sidan låter det som ett rätt simpelt problem med encoding på sidan eller databasen.
Vi kan konstatera att såväl säljare som köpare är oerfarna av den här typen av affärer och att säljaren inte heller tycks vara någon erfaren utvecklare.
Oavsett belopp kan jag ändå tycka att köparen har rätt att antingen få ett fungerande script. Det är trots allt det han betalt för. Om säljaren inte kan leverera det bör han åtminstone återbetala köpeskillingen.
Jag förmodar att det inte finns något som helst avtal om affären?
Båda är missnöjda, men baserat på informationen i tråden vore förmodligen den enklaste och bästa lösningen att säljaren återbetalar köpeskillingen och köparen raderar scriptet.