Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Tack för feedbacken!
Vart vill du ha mer whitespace? Är vissa ställen eller är det generellt över hela sidan?
Vad menar du med att säljtexten behöver mer plats? Ska den lyftas fram mer och då hamna högre upp på exempelvis tjänster-sidan eller behöver den bara ges mer plats/whitepace?
Det behövdes en komplementfärg till den blå och den gröna som var de vi ville köra på. Det behövde vara en färg som livar upp sidan lite och som har hög kontrast emot både den blåa och den gröna. Därför känns det som det borde vara en röd eller orange färg. Jag tycker färgen är ganska behaglig även om den drar ögonen till sig direkt, men det är ju också lite av syftet.
Men om den sticker i ögonen måste vi nog tänka om lite. Vad bör jag ha för kompletterande färg till den gröna och den blå?
Mjo, jag ska testa lite olika. Vad innebär "slab"?
|
Säljtexten ( den stora orangea överst på startsidan ), headern (logotyp samt navigation), Tidigare projekt text samt lite annat behöver mer luft över och under.
Skippa den utsmetade skuggan på säljtexten och gradienten som går från blå till blå precis under. Till din sida hade jag nog bytt ut en av sans-seriferna mot en slab-serif, exempelvis Rockwell.
Tycker även du ska skippa vit text-shadow. Prova även göra alla gråa borders i något som passar mot bakgrunden, tex mörkare blå.