Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-04, 22:35 #21
jonthee jonthee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
jonthee jonthee är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om du tycker detta var ett för komplicerat räkneexempel så rekommenderar jag att du inte startar företaget över huvud taget. Då är du inte mogen att axla det ansvar som krävs för att driva ett företag. Om du har tänkt att driva ett företag måste du sätta dig in i regler och sätt att räkna på ett professionellt sätt, annars finns stor risk att du kommer räkna fel och få problem med skatteverket elelr leverantörer, eller får jobba gratis.

Som jag har skrivit i ptaliga inlägg här på WN så är man inte seriös om man inte räknar med realistiska fasta kostnader. Bara för att man sitter hemma och jobbar till en början (och därmed klarar sig på lägre kostnader än om man jobbade "professionellt") så ska man räkna i sina kalkyler som om man drev verksamheten på professionella grunder.
Men om alla vore så formella (speciellt vid uppstart(!!) av eget företag) så skulle det inte finnas så många småföretag som det gör i Sverige!

Jobba gratis?? Det är klart man får göra till en början!, man får inget serverat på ett silverfat. De första åren handlar det om att marknadsföra sig, få namnet känt, man kan inte bara slänga sig in i leken och förvänta sig dina summor som skrivet ovan.

Har flera (väldigt många) bekanta som säger precis samma sak, till en början är det alltid svår vilket är ganska givet.

Och jag tror nog att TS förstår dina siffror och uträkningar ovan, läser du mellan raderna så menar han något helt annat
jonthee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat