Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-02, 14:26 #17
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag har hållit på med affiliate sedan 12 år tillbaka så kan jag konstatera att jag varit med om det mesta, både som annonsör och affiliate. En sak vet jag och det är att affiliatebolagen får % på det som affiliates drar in, så självklart är det affiliatebolagens intresse att affiliate genererar pengar. Men jag måste säg att jag trots det är förvånad hur lite affiliatebolagen gör för att verkligen kolla att det blir rätt med spårningen.

Själv har jag gjort 100-tals testköp genom åren och kan konstatera att endast ca 60-70% har spårats. Iofs tror jag inte att det är så dålig konvertering globalt sett, utan jag har ofta gjort köpen när jag misstänkt fel och då ofta krånklat till det dessutom, som t.ex. klickat och beställt från en dator, och sedan betalat från en annan dator.

Min uppskattning är att jag ensam har gått nästan plus/minus noll på köpen, tack vare alla fel man hittat. Att affiliatebolagen själva inte gör regelbundna testköp är ett stort mysterium för mig, med tanke på hur många fler affiliates det finns, så borde affiliatebolagen få igen pengarna 10 eller 100 gånger om, om mina siffror stämmer.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat