Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-01, 17:27 #7
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Förresten, analyserna på placera.nu är jag skeptisk till. Min skepticism grundar sig på stickprover så den kan mycket väl vara orättvis.
Exempel: i en nyligen publicerad analys av Industrivärden rekade de köp med en rubrik i stil med "tråkigt men tryggt". Ja, kanske det men man glömde nämna att skulderna är på historiskt höga nivåer. Det är i allra högsta grad relevant att ta upp när man gör en analys, oavsett vilka typer av skulder det handlar om. Det kan inte bara vara jag som tycker det. Förutom det innehåller analyserna faktafel i tid och otid. Det kanske har varit tillfälligheter, interna riktlinjer eller nånting annat men näe, hittills är jag inte imponerad.
Förresten har de ett samarbete med Avanza som tjänar på att man gör många affärer. Om det betyder det ena eller det andra vet jag inte, jag bara nämner det.

Ett annat förslag, för amerikanska aktier, är DayTraderRockstar/daytradingradio.com. Är man intresserad kan man lära sig ganska mycket om TA genom radion och videoklippen som finns på Youtube.

Avslutningsvis är det smart att följa analyserna utan att gå in med riktiga pengar. Låtsastrada. Börja med att följa ett antal analyser, skriv ned resultatet för varje affär och stäm av vid säg 20 affärer. Stoploss och vinsthemtagningarna ska ske systematiskt annars är det lätt att bli handlingsförlamad och se förlusten växa eller vinsten krympa; det här är den svåraste biten. Beloppen man låtsashandlar för borde vara sådana som man kommer handla med på riktigt sen när/om man känner sig bekväm med strategin (andra personers råd i det här fallet). Det bästa vore förstås att lära sig TA och göra egna analyser. Att egentligen inte veta vad man gör är inget bra recept för framgång.

Senast redigerad av dAEk den 2011-08-07 klockan 17:22 Anledning: Korrigerade första stycket.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat