Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2009
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2009
|
Respekterar dina tankar danielos men förstår inte riktigt den hårda pushen för memcached. Vi vet väldigt lite om behoven då Erik inte sagt mycket - och även om vi kör memcached så hjälper det inte i alla fall. De fallen memcached verkligen ger massor är vid tungt databasanvändande tex. Dvs man lyfter många gånger bort den tunga lasten från en databas. Skulle Erik köra en statisk html-sajt känns det mer irrelevant kanske?
I våra delade miljöer kör vi klustrat, lastdelat och ett par nivåer av cachning. Hur mycket man tar del av cache beror lite på vad du kör. I detta fallet tror jag inte jag vet tillräckligt om vad han kommer köra som sagt. Vi kör stora standardiserade miljöer som passar de flesta - men inte alla.
tartareandesire nämner också City Cloud. För att svara på frågan där så är inget automatiskt memcached användande där. City Cloud är en tjänst där du sätter upp dina virtuella servrar precis som du gör i Amazons EC2. Du kan självklart lätt sätta upp ett par memcached servrar med tungt med internminne och avlasta en eventuell databas eller liknande även där. Dock som sagt inte något automatiskt.
Om jag får gissa har Erik relativt standardiserade sajter då han kommer från delad miljö hos Binero. Tror det passar bra hos de flesta. Handlar nog mer om att kanske Binero haft problem generellt och han tröttnat på det kanske.
Hoppas det svarar på en fråga eller två.
|