Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-25, 17:31 #5
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2010
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar

Reg.datum: Dec 2010
Då jag använder mig utav dedikerade servrar så utgår detta inlägg om det.

Jag tycker Kloxo är en väldigt bra kontrollpanel för Dedikerade, samt VPS:er om man lätt vill hosta flera hemsidor på samma server.

En sak som jag saknar dock är ett API som man lätt kan leka runt med så att man slipper göra ändringar manuellt. Det tycker jag alla kontrollpaneler borde ha, oavsett vad för paket (webbhotell, vps, dedikerad) kunden har.

Funktioner i ett API för VPS:er samt dedikerade skulle kunna vara att kolla vad för 'load' servern har, memory usage osv. Så att man enkelt kan programmera in vad som servern ska göra om detta händer. Till exempel, load är 1, då vill jag stänga ner de följande processer: x,y,z. Samt att starta dessa när servern inte är lika ansträngd längre.

Att simpelt kunna skapa lastbalanserare och olika slags kluster i kontrollpanelen är väldigt uppskattat.

Saker som borde vara standard, men inte alltid är det är att kunna kontrollera hur mycket trafik man har använt samt utrymme.

Ett plus på kanten är om man kan göra alerts, så att man får sms när vissa saker händer. Så som hög load, nertid etc.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat