Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
Överseende
I stort sett tycker jag nog nuvarande funktion fungerar, även om allt självklart kan bli bättre.
Mycket handlar ju om kunskap och information. Jag själv har nyligen köpt en verksamhet här genom WN för 6-siffrigt belopp och både jag och säljaren är nöjda efteråt.
Som affärsman vill man självklart finna nya intäktskällor, likaväl som man vill få så bra betalt för sina tjänster/produkter som möjligt.
Jag har själv varit inne i en av de trådar jag misstänker Knullis avser, men där berodde mina frågor enbart på att jag inte visste vad en White Label lösning, innebar. Har alltid varit helt inställd på att man har webkoden, med eller utan källkod, på en server man själv har full kontroll på. Jag kanske tror mig kunna tyjäna mer pengar genom synergieffekter etc.
Då ingen förklarade vad en WL lösning var framstod tjänsten i mina ögon ärligt talat som en "bluff", vilket jag faktiskt förstår nu det inte är!
Säljaren utgick från att alla intressenter visste exakt vad en WL lösning var, istället för att se hur frågorna från mig och exvis Conny var, att vi inte begrep vad en VL lösning var...
Sen är det självklart att ju högre försäljningssumma det handlar om desto större blir kraven från en köpare att ha fakta.
Knulis, du skriver att man får buda enligt vad som skrivits i tråden. Jag har dock aldrig hört talas om sådant sätt. Säljer man en verksamhet, nu pratar jag inte om domäner för hundringar utan tjänster/verksamheter för 50 000+ skall det finnas ett underlag där tjänsten/verksamheten förklaras, siffror redovisas tydligt och hur budgivningen skall gå till, inklusive slutdatum för bud oh om moms ingår eller ej.
Köper man en licens, ett bolag, inkråm eller en domän och en källkod. exempelvis framgick det aldrig i din egen tråd om försäljningen av knullis.com vad du sålde, även om du specade mycket stod det att du styrt om allt till en partner i USA.
|