Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-24, 14:11 #38
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
knullis: Ja, jag håller med om att det blir ett problem ibland, men det är undantagsfall. Skulle vi ta bort möjligheten att kommentera försvinner den bästa saken med WNs köp&sälj-forum. Det har varit ett par gånger där jag varit intresserad av att köpa men där det via kommentarer framkommer att säljaren är en skojare som inte riktigt säger hela sanningen eller att han inte har gjort rätt för sig i tidigare affärer. Sådant skulle jag aldrig få reda på om det inte var öppna kommentarer om försäljningen.
Om det kommer upp rena lögner eller smutskastning i tråden stärker man sitt förtroende väldigt enkelt genom att sakligt och lugnt bemöta detta och förklara hur det ligger till. Att som säljare inge förtroende borde de allra flesta här inne veta är en av de allra viktigaste sakerna för att göra en lyckad försäljning.

Att redovisa bevis på inkomster, trafik m.m. behöver man ju självklart inte göra direkt i tråden, men man bör ju ange omsättning och besök. När det gäller webbsidor ligger ju oftast hela värdet i de två siffrorna så utan dem kan man ju inte avgöra om det är intressant på något som helst sätt utan att skicka PM där man frågar. Då får ju säljaren också PM ifrån folk som denne inte anser är "seriösa" som bara vill veta mer för att se om det är något intressant.

Det där med att folk kommenterar värdet vid framförallt domänförsäljningar är ett problem, men samtidigt tror jag inte att WN är riktigt rätt forum för att göra den typen av premiumdomänförsäljningar.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat