Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-20, 19:52 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det finns inget avtal i egentlig mening. Allt som finns är en checkbox som man kryssar i och där man bekräftar att man har läst användarvillkoren. Användarvillkoren i sin tur är extremt kortfattade. Där står det bara att vi förbehåller oss rätten att radera olämpliga bidrag, såsom spam och personangrepp. Att man i samband med att man skickar in en text också godkänner att den visas på sidan. Att man inte får skicka in texter som man inte själv har skrivit eller som är olovligt kopierade.

Det skulle förvåna mig om en checkbox och ett anonymt godkännande av användarvillkoren faktiskt räknas som avtal.

I de fall att någon hör av sig och säger att en text är kopierad så tar jag alltid bort den. Det händer dock extremt sällan. Det är när författarna själva vill att jag raderar texter som har fått dåliga omdömen som jag blir irriterad och känner att jag inte vill jobba gratis pga deras fåfänga. Ännu värre är det på forumet där folk ber mig radera alla deras inlägg efter två års skrivande. Skulle jag göra det så skulle forumet tillslut bli helt obegripligt när det finns en massa trådar med svar på frågor som har raderats. Ponera tex att jag skulle kräva att alla mina inlägg på WN skulle raderas. Det skulle ju förvandla alla svar i den här tråden till meningslöst svammel.

Men vad jag tycker är irrelevant. Jag är mer intresserad av vad lagen säger? Kan jag dumpa mitt digitala "skräp" på någon annans uppfart och kräva att det tas bort?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat