Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS
Offtopic: Du borde spendera lite tid med min syster.... 8 timmar på ett köpcentrum? Det är en bra och rolig dag för henne.
|
Det kanske inte är bläckpatroner och annat kontorsmaterial som lockar?
Det har en väldigt stor betydelse vad man säljer, hur ofta nyhetsbrevet skickas ut och hur ofta kunder återkommer så det är nog svårt att göra relevanta jämförelser mellan olika verksamheter. Däremot är det nog en god idé att testa lite olika variationer på sina utskick för att se vad som fungerar bäst just för ens egen målgrupp. Rubriken bör man framför allt ägna en hel del tanke. Kreativa idéer i linje med Gustavs förslag kan löna sig men kräver också lite arbete. Man bör undvika att skicka ut ett nyhetsbrev om man inte har något nytt att berätta för kunderna som de också är intresserade utav. Vem öppnar ett CDON-utskick där de berättar om fri frakt för 100:e gången? Sedan kan ju kunder alltid handla trots att de inte öppnar nyhetsbrevet vilket nog är ganska vanligt i just det fallet.