Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-18, 11:22 #25
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Cos Visa inlägg
Men du din pajas, jag visste inte att vi lekte "märka-ord-wm" här inne. Du vet mycke väl vad jag menar så sitt inte och försök läxa upp mig på ett dåligt försök att vara besserwisser inom de svenska språket. Och om jag har svårt för de svenska språket, vad i h* har du med de att göra?

Och vart i hela friden har jag nämnt hans ålder?! Har jag verkligen skrivit att "du kan inte lära dig p.g.a. din ålder!". Nej, nu får du nog ta och läsa mitt inlägg en gång till. Det ju du som inte hänger med i svenskan överhuvudtaget. Jag anser att man borde åtminstone vet hur man installera ett sånt enkelt paket som WAMP innan man hoppar på syftet med programmet.
Det är inge svårt alls!

Det absolut bästa är att leta upp guider på hur man gör en installation av Apache, MySQL (och varför inte phpmyadmin) så kommer man enkelare förstå vad varje sak gör så använder man WAMP vid snabbinstallationer när man behöver det.
Snälla, tagga ner lite på smutskastningen. Cos var dryg, vilket var onödigt, och tartareandesire var dryg tillbaka, men släpp det nu. Jag är för språkpoliser (jag är språkpolis själv, men orkar inte kommentera allt då det skulle ge mig heltidsjobb).

Jag jobbade med webbsidor i många år utan en aning om WAMP och liknande. Jag hade helt enkelt inte behov av det (eller visste inte att jag hade behov av det).
Jag jobbade tidigare som ChingChing skriver genom att spara lokalt, ladda upp till webbservern och sedan testa. Det fanns ingen anledning att sätta sig in i hur en webbserver fungerade förrän utvecklingen ökade och det blev för tröttsamt att sitta med FTP hela tiden.

Att installera WAMP eller XAMPP kanske är lätt för vissa och svårt för andra, men att sedan förstå vad man ska göra därefter kan vara ett större steg. Det finns dock många bra guider på nätet och säkert på youtube.

När WAMP väl är installerat lägger man sina webbsidor i htdocs-mappen (eller pekar apache till en annan mapp) och kodar där och testar genom localhost.
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat