Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar
Tja, en marknad fungerar ju så, de har spelat under lika villkor. Mediamarkt kommer inte bli ensam aktör. Skulle Mediamarkt har för stora marginaler kommer det självklart en ny aktör. Så på sikt är det abslut inget farligt, sedan är det själv klart tråkigt när man tvingas säga upp sina anställda för att man inte har några pengar kvar.
|
Varför skulle någon ens vilja försöka? MediaMarkt kan göra samma sak igen. Om någon mot förmodan skulle ta upp kampen så krävs det enorma investeringar och då hamnar du i samma situation en gång till.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar
Vad skall vi lagstifta om? Jag begriper inte vad ni vill! Vet ni själva vad ni vill? Jag kan hålla med om att vi behöver en lagstiftning i vissa fall men det sträcker sig till patent.
Att lagstifta om arbetstider, löner och prissättning anser jag är fel. Eftersom det minskar den fria eknomiska rörligheten. Kollar man på länder där rörligheten är stor så ser man även att dessa länder krossar i produktionsligan.
|
Så du tycker vi ska gå tillbaka till 1800-talets arbetsförhållanden? I så fall är du knappast ens värd att diskutera med... Exakt hur lagstiftningen ska se ut vet jag inte och det är nog svårt för någon här att svara på. Man måste granska MediaMarkts agerande i detalj samt se igenom all den lagstiftning som redan finns och se hur den kan förändras för att förhindra liknande tilltag.