|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Bakom varje framgångsrikt projekt finns det antingen mycket slit eller stora investeringar. Ofta båda delarna. Därtill skapas ingenting av en person ensam. Det krävs att man har ett nätverk och kontakter.
Mediauppmäksamhet är ofta överskattat. Det får bara saker att se stort ut, men det gör det inte stort. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag (eller rättare sagt mitt företag) har varit i Aftonbladet eller någon av de större dags- och veckotidningarna. Det är så klart värdefullt, men på det stora hela så utgör det bara en droppe i havet. Man kan mäta framgång i andra värden än pengar, men jag utgår ifrån att du definierar framgång som just ekonomisk framgång i det här fallet. Då ska man vara medveten om att medial uppmärksamhet och många besökare/medlemmar inte är detsamma som framgång. Jag kan återigen hänvisa till mig själv som exempel. Mina mest besökta sidor är mina minst lönsamma. Mitt minst lönsamma projekt har varit det som gick lättast att sälja till kunder. 150.000 medlemmar kan lika gärna innebära en mördande administration, som klirr i kassan.
Erfarenhet, kontakter, pengar, utbildning, timing, talang och intresse.
Har du fem av de sju tillgångarna så har du goda chanser att lyckats. Det tar tid att lyckas och det är sällan lätt, men det kräver alltid uppoffringar.
|