Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Men snälla... Du läser verkligen in allt det du vill i det som skrivs. Förut insinuerade du att jag var vänster vilket också det är fel. Ingen har nu heller sagt något om att hindra varken fattiga eller rika från att tjäna mer pengar. Det är självfallet inte heller så att alla mördar eller att alla arbetsgivare behandlar sina anställda illa men lagstiftningen är nödvändig eftersom det ändå sker (även om det inte skedde vore lagstiftningen nödvändig). Är det någon som bara ser saker svart eller vitt så är det du. Att inte sätta upp ett regelverk för hur samhället och företagsvärlden ska fungera är ungefär lika intelligent som att säga till två boxare att nu kör vi helt utan regler - ta gärna av er handskarna.
|
Vad skall vi lagstifta om? Jag begriper inte vad ni vill! Vet ni själva vad ni vill? Jag kan hålla med om att vi behöver en lagstiftning i vissa fall men det sträcker sig till patent.
Att lagstifta om arbetstider, löner och prissättning anser jag är fel. Eftersom det minskar den fria eknomiska rörligheten. Kollar man på länder där rörligheten är stor så ser man även att dessa länder krossar i produktionsligan.
Kan ni ge mig exempel på länder med en hög produktion under en längre period där man inte har speciellt stor rörlighet, så kan jag lova att jag skall börja ta till mig av det ni säger.
Men ni säger faktiskt inte så mycket, ni säger att vi behöver X, men ni kan inte förklara vad som händer ifall man inte har X, trotts att det historiskt har fungerat bättre utan X.