Vill bara förtydliga att det rör sig om prisjämförelsesajter - min rubrik var något oklar.
Fick en fråga via PM som jag även tänkte besvara här:
Citat:
Har tittat på sidorna och tänkte från början att det är också enkla, men snygga, prisjämförelsesidor, men det ör det inte eller? Om det finns samma produkt i flera butiker, så listas detta ändå som olika poster på sidan eller? De slås inte ihop till en post (produkt) och sedan visas priserna till de olika butikerna på samma sida?
|
Din analys stämmer. Jag har valt denna lösning av två skäl. Dels så är det många gånger svårare att koppla ihop barn-produkter än det är att koppla ihop t.ex. it-produkter. Dels så spelar det inte heller många gånger så stor roll. I en kategori som "Febertermometrar" finns inget större behov av att klumpa ihop dem som är samma eftersom utbudet ändå är såpass begränsat att det är enklare att utgå ifrån det vanliga sökresultatet om man är ute efter en produkt.
Jag skall dock tillägga att jag på många produkter kan göra en enklare "prisjämförelse" direkt på produktvisningssidan, se t.ex.:
http://www.familjemarknaden.se/p-34114.html