Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj
Sätt rätt datum från server-sidan istället.
Om du nu vill/måste göra det med js är det ju enkelt hämta dagens datum i javascript med Date-objektet och uppdatera din select. Lägg in följande kod antingen efter sidan laddats klart eller iaf under html-koden där selecten finns.
var today = new Date();
document.getElementById('arrivalDay').selectedInde x = today.getDate();
Hoppas du inte har ansvaret för kodningen av sidan, då hade jag varit rädd 
Det läses in massa css och js som inte existerar på servern, bör du kolla upp.
|
Det är absolut inget krav på att det måste vara i js, dock trodde jag att det var enklast att bara låta allt vara och rätta till det problem som var än att börja om från början med ett annat script. Men har du något bättre förslag får du gärna komma med det, dock är jag ju som sagt absolut ingen höjdare på varken js eller något annat som inte har med html och css att göra, så då behöver jag ett färdigt script, annars kommer jag ingen vart!

Hur lägger jag in koden? Får det inte att funka... *harkel*
Haha, nej det är verkligen inte jag som kodat, har bara tagit över ansvaret från någon annan som lämnade mig i detta virrvarr av koder! Allting är såpass rörigt att jag bara låtit det vara som det är än så länge, huvudsaken är att sidan fungerar..

Ska dock försöka ta tag i det hela snart, måste bli ordning både i alla hemsidors källkoder och på skrivbordet i datorn (herregud, ingen som helst systematik! Jag ska vara glad om jag hittar rätt fil till rätt sida.. ;S)