Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
Så om kunden fått betalningsanmärkningar 2 veckor efter beställningen och väljer att inte betala produkten så finns det egentligen ingenting att göra?
Vilket skitsystem. Tycker det här borde klassas som stöld.
Kan jag inte polisanmäla personen för stöld då produkterna är våra tills betalningen är oss tillhanda?
|
Antingen skickar du han till KFM ändå och ser om kunden bestrider det, annars får du driva det i domstol. Men då hade jag stämt kunden på 25.000 extra i ersättning för tiden.
Du kan även begära handräckning av KFM så dom kommer och hämtar dina produkter som du äger. Men är lite en avtalsfråga vad som står det med.
Men finns inget smidigt sätt i sådana ärenden, enda som faktiskt funkar är väl ta någon lodis och och basebollträ att agera som indrivare. Är väl billigaste och effektivaste lösningen men är oftast inte så populärt.