Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-06, 13:18 #3
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Jag jobbar med ett .NET MVC 3 projekt där jag ändrar i routes att en språkvariabel alltid ska finnas i urlen (för sökoptimeringens skull). Standard sätter jag till sv.

På varje ActionResult i Controllerna lägger jag till ett attribut (LocalizationAttribute som ärver från ActionFilterAttribute) som lägger till efterfrågat språk (som kommer ifrån urlen) i en kontext.

Till sist har jag en helper som hämtar nuvarande språk från kontexten och presenterar på lite olika sätt beroende på användningsområde, som t ex hämtning från db där man filtrerar på current language.

Om jag gjort det för simpelt eller för krångligt för mig själv vet jag inte, men det fungerar bra tycker jag.
Det var något sådant jag tänkte på också.

Har du olika vyer då eller skickar du med en array från controllern med alla texter som ska användas i vyn?

abergman: Tack, men det finns massvis med likande lösningar, till exempel den inbyggda http://codeigniter.com/user_guide/li.../language.html

Problemet är ju att det i grunden blir massa språkfiler vilket kan blir lite svårhanterligt på sikt när det blir en stor sida med massa olika språk.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat