Lustigt, fick ett mail precis som jag tyckte kändes lite bluff-aktigt. Började googla det och hamnade här i en tråd jag skrivit i för två år sedan.
Det är samma arrangörer men dom har nu anlitat en ordentlig översättare verkar det som.
Mailet denna gången såg ut såhär:
Citat:
Hej v.v. vidarebefordra till den Marknadsansvariga,
Jag tillhör organisationen som arrangerar Webbsidornas SM-tävling i Sverige, i samarbete med airBaltic.
Vi har bekantat oss med Era hemsidor: XXXXXXXXX, och konstaterat att webbplatsen har hög standard, således vill vi bjuda in Er, XXXXXXXXX, att delta i tävlingen.
Vi arrangerar tävlingen för att ta reda på vem som har Sveriges Bästa Webbsidor 2011. Beslutet styrs av röstdeltagare som besöker våra sidor.
Huvudpriset utgörs av en reklamkampanj, värd ca. 100.000 SEK, som innehåller TV-reklam och Google Adwords -marknadsföring. Utöver det har vi ett stort antal andra värdefulla priser för klassificerade vinnare.
Det lönar sig inte att delta endast på grund av priserna: Genom att delta får Ni också mer trafik, mer synlighet och många fler nya potentiella kunder till Era webbsidor!
Vi marknadsför tävlingen, Sveriges Bästa Webbsidor 2011, aktivt i Google, Facebook samt på hundratals olika webbplatser, och våra sidor besöks av hundratusentals besökare och röstdeltagare under 2011.
Man kan delta i tävlingen antingen helt gratis (2 mån. provdeltagande) eller med -50% kampanjavgift, Ni bestämmer. Läs mer om alla fördelar som deltagande medför genom att klicka här.
Kom gärna med och tävla!
Med Vänlig Hälsning,
Annika Johannesson
Marknadsansvarig
[email protected]
WebSiteRace
Sveriges Bästa Webbsidor 2011
|
Är det någon mer som fått detta?