Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-03, 20:13 #11
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Absolut Clarence, man kan självklart konfigurera många olika inställningar i MyISAM för att öka prestandan. Du har självklart rätt att det finns otroligt många andra fördelar/nackdelar med varje engine. Jag valde att citera den källan för att jag tyckte den var simplast för ändamålet som TS ville uppnå.

Men min egen erfarenhet med MyISAM med stora tabeller är att laddningstiderna väldigt långa i en tabell med cirka 1.5 miljoner rader.
Då hade jag konfigurerat servern genom att ökade rejält key_buffer_size, sort_buffer_size, tmp_table_size, read_buffer_size, read_rnd_buffer_size, query_cache_size samt table_open_cache.

Det var troligtvis för att det var otroligt många läsningar, och skrivningar. 50/50 säkert. Antalet läsningar och skrivningar var säkerligen uppemot 8 läsningar/skrivningar per sekund.
Har du fått namnen om bakfoten nu? Nyss föreslog du att han skulle använda MyISAM och nu säger du att laddningstiderna skulle bli för långa?

Men jo, har du 50/50 writes mot en tabell med 1,5M rader kan du räkna med att MyISAM kommer ge dig problem även utan stor belastning.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat