Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-26, 13:02 #9
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag tycker inte alls om kapselkaffe. Det är mycket bättre med en som mal bönor på beställning (en sådan är också billigare i drift). Men det är kanske en smaksak.
Jag håller med till 100%!
Jag är själv riktigt sugen på att köpa en rejäl kaffemaskin som maler bönorna för varje kopp. Man kan då beställa hela säckar 5-20kg direkt ifrån sydamerika eller ifrån importörer med kaffe av riktigt hög kvalitet till ett riktigt bra pris. Man får då riktigt gott kaffe av nymalda bönor väldigt billigt.

Kapselmaskiner är smart, men väldigt dyra i drift. 3-4 kr per kapsel blir väldigt mycket om man dricker ett par koppar om dagen.
Säg att man dricker 3 koppar om dagen igenomsnitt. Det blir då 3x265=1095 stycken kapslar på ett år! Man är väl inte hemma varje dag och dricker kaffe, men det kompenseras nog av att man har folk hemma på besök som dricker ibland(kan bli ganska många koppar när man har folk över). Det blir i alla fall minst 1000 kapslar på ett år. Tar man det gånger 3 kronor blir det 3000 om året.

Men maskin som maler själv är lika smidigt(man behöver bara fylla på kaffe och tömma kaffesump-behållaren ibland) och jag tror det blir bättre kaffe. Det godaste kaffet jag någonsin druckit var ut en maskin med mal, men just den kostar dock en hel del antar jag.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat