Citat:
Ursprungligen postat av drautden
Tjänare
Får man fråga hur du hade tänkt att man skulle få igen pengarna inom en snar framtid och hur du ska styra trafik för vinst ?
Du säger att du vill ha 250k för något som ger 20k i månaden före skatt. Man kan köpa en kiosk i Stockholm för dom pengarna och den drar in 1 - 3 miljoner per år med svenska spel.
Ingår det någon content ? långfilmer ? Du måste ju lura någon..
Ser ingen vinst med detta så jag säger bara lycka till!
|
Han har 20 kSEK intäkter per månad det vill säga 240 kSEK/år, minsta pris 250 KSEK, tycker jag inte låter helt orimligt, snarare är det väl ett riktigt kap även om man tolkar intäkterna som ink moms. Tyvärr är verksamheten inte inom mina domäner så jag avstår, men för den som har detta som sitt ämne så verkar det ekonomiskt vara bland de billigaste köpen jag sett här på WN över huvud taget.
Den där kiosken får du gärna tipsa om för den tror jag inte finns, 1-3 miljoner i spelprovision får du knappast för 250 000 SEK, nej visst nä du skrev spelintäkter, då ska man veta att provisionen bara är någon enstaka procent av svenska spels intäkter. Minns inte om det är 2 eller 3 procent BRUTTOMARGINAL så då får du ca 20 000-30 000 SEK per år på spelintäkter på 1 MSEK för en investering på 250 000 SEK, dålig affär enligt mig.