Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-23, 15:45 #18
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jaha, så nästa gång jag ska anställa så måste jag vara medveten om att mina anställda har rätt att göra vad dom vill? Men lön måste jag betala ut ändå?
Men självklart bör han regelbundet söka nya jobb om nuvarande jobb är tidsbegränsat, men inte av anledningen "annars finns det 100 nya apor som gärna gör ditt jobb.. för lägre lön. eller gratis!" eller liknande.

Men jag tycker att du är otroligt kategoriserande när du säger "för så som sverige är nu så har arbetsgivaren hela makten" så jag misstänker att du har haft dålig erfarenhet som anställd. Är det du som ser folk som apor eller tror du att arbetsgivare generellt ser folk som apor?
nu så skrev jag inte i detalj vad jag kommenterade om..

jag tycker INTE han gjort rätt när han skippat säkerheten av glasögon.
Och jag tycker inte heller han ska få betalt för tiden om företaget har skött sin information/utbildning till sina anställda i säkerhet..

Jag är dock väldigt realistisk när jag säger att så som sverige är nu.... .
Jag har inte haft dåliga erfarenheter som anställd gentemot arbetsgivare.
Men det är så som klimatet i sverige är nu och du kan inte påstå det är osanning.
Självklart finns det flera väldigt bra arbetsgivare i en arbetstagarens ögon.
Men det är bra många fler som inte är det och som väntar på nästa APA..
Jag menar heller inte att folk är apor eller att de ser människor som apor.
De ser dock ofta nästa anställd som en i högen av löneslavar (de tänker dock inte de orden men den andemeningen).

Trodde jag o du inte skulle skriva med varandra så det inte blir som sist .

Gud.. att man ska behöva uttrycka sig som en advokat för att det inte ska bli rabalder. seriöst.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat