Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-23, 08:21 #12
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag ska vara ärligt med dig, om jag ägt firman hade jag varit otroligt sur på dig som inte hade haft glasögon på dig och jag hade sagt samma sak som din arbetsgivare. Det är det minsta man kan begära att anställda följer reglerna, så jag fyller på vad Magnus_A redan var inne på.
Du skulle ha all anledning att vara otroligt sur, även jag skulle vara det. Dock är det en arbetsplatsolycka och ska hanteras efter det. Vidare vet vi inte hur säkerhetsföreskrifterna lärs ut, uppdateras och vart dessa förvaras. Att man på första dagen får en pärm med en rad säkerhetsföreskrifterna att läsa räcker inte utan man måste som arbetsgivare följa upp detta. Finns tex instruktioner vid varje maskin? Har arbetsgivaren uppmuntra de anställda att komma in och påpeka brister? Om någon bryter mot säkerhetsföreskrifterna, följer arbetsgivaren upp detta? (Även om en olycka inte har hänt.)

Säkerhetsföreskrifterna bryts ofta av stress och slarv. Arbetsgivaren ska följa upp detta hela tiden för att säkerställa att dessa inte bryts. Ett skyddsombud borde finnas som tillser att säkerhetsföreskrifterna efterföljs men ytterst har arbetsgivaren ansvaret.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat