Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-22, 13:33 #21
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Jag är väldigt dålig på att jämföra domäners värde. Jag vet inte heller vad man egentligen går på för att värdera ett värde?

Jag kollade upp mitt domännamn som är (vill inte säga nu) som ger 135 000 sökning per månad. Koller man sedan på exempelvis "eld.se" som just nu har ett bud på 10250 €, så har eld 90 500 sökning per månad.

Så utifrån det, så verkar inte det vara sökningar på ordet vara en så stor del av värderingen, eller?

Kan 2cool4school förklara för mig och möjligtvis andra, på vilket sätt vi skall värdera våra domännamn innan vi kontaktar dig? Jag har flera domännamn inom IT branschen, som säkerligen är värda en heel del pengar.

Tacksam för svar!
Nu var det inte jag som var intresserad av att köpa domäner - men viktigt att tänka på är att domäner är olika mycket värda från person till person. Domänen flicker.com kanske inte är värt något för dig - men oerhört värd för flickr.com, när det startades.

Men vad jag förstår så är TS intresserad av att köpa svenska premium domäner som han kan lägga på hyllan - och förhoppningsvis några år senare - sälja av. Då är det ofta enkla domäner (IDN är en smaksak) med en högsökvolym, t.e.x hus.se.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat