Citat:
Ursprungligen postat av fabian
Att omsättningen är 2,5 miljoner säger inte så mycket, vad är vinsten?
|
Vinsten är inte mycket, 300.000-500.000 de senaste fem åren, ungefär.
Citat:
Om det dock är en sajt som utan marknadsföring omsätter dessa pengar på rena betaltjänster på själva sajten och därmed inte har några omkostnader så är det ju superbra!
|
Det är precis vad dessa två sajter handlar om. Ingen marknadsföring men där betaltjänsterna drar in 100% av omsättningen till båda bolagen. Fasta kostnader för det båda sajterna varje månad är mellan 10.000-15.000.
Citat:
Hur ser utvecklingen ut de senaste 3-5 åren? Finns det något som indikerar att utvecklingen skulle fortsätta? Öka? Avta?
|
Båda sajterna står mer eller mindre stilla i utvecklingen vilket dom har gjort de senaste 3-5 åren. Jag tror det att ägarna har tappat intresse och sug eftersom webbplatserna redan generar pengar så varför öka omsättningen är tryggheten finns?
Citat:
Hur mycket arbete krävs? En sajt som omsätter 2,5 miljoner på tre heltidstjänster är ju inte i närheten lika attraktiv som en sajt som omsätter 2,5 miljoner på 1 timmes arbete i månaden.
|
Sajten som omsätter 2,5 miljoner om året har tre anställda på deltid eller dom jobbar lite när dom vill om man säger så. Alla har en bruttolön på 32.000 / månaden.
Tid för att underhålla sajterna om man inte väljer att utveckla de så ligger antal timmar på mellan 5-15 varje vecka. Nu pratar jag om båda sajterna i detta stycke.
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman
Den sidan med lägre omsättning kommer troligtvis öka mest i värde procentuellt.
|
Det är mest den jag siktar mig in på. Jag tror jag kan få omsättningen att öka rätt mycket redan nästa år. Jag vill göra en säker investering och placera min pengar i webbplatser och sedan få tillbaka mer än vad jag köpte dom för.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
massa text
|
Jag söker lite input bara!