Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Lite sorgligt att någon som jobbar på support vet bättre än kunden vilken kommunikationskanal som är "fullständigt överlägsen på alla plan" för varje kund och varje tillfälle. Det tyder ju på en väldigt bristande kundförståelse. Självklart får man som supportarbetare föredra en kanal men när man säger att en kanal alltid är bättre till en kund är man lite farligt ute.
Det kontaktsätt jag föredrar i de flesta fall är när man kan välja att bli uppringd så att man slipper sitta i telefonkö. Mer personligt, man får svar direkt när man frågar så att man slipper sitta och vänta, både på svar och i telefonkö.
|
Nu har du ju dock vänt på det på ett helt annat sätt. Jag personligen anser att e-post är fullständigt överlägset och använder uteslutande den kommunikationsvägen när jag själv behöver support i något ärenden. Dock har jag inte sagt att kunderna behöver bry sig i det, dom är lika välkomna att begära support via telefon som mail, dom får samma hjälp oavsett.