Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-19, 16:15 #145
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Det kontaktsätt jag föredrar i de flesta fall är när man kan välja att bli uppringd så att man slipper sitta i telefonkö. Mer personligt, man får svar direkt när man frågar så att man slipper sitta och vänta, både på svar och i telefonkö.
Generellt tror jag att man säkert som anställd på support kan föredra email, men som ansvarig eller ägare av ett hosting företag så måste kunden naturligtvis sättas i centrum för det kommunikationssätt kunden väljer, men personligen när jag ger support föredrar jag telefon för det gör att man både lär känna kunden bättre och man kan ta tillfället i akt och se om kunden är nöjd och får den hjälp han förväntar sig, dvs, telefonsamtalet kan omfatta att gälla andra viktiga områden förutom det specifika problemet som supportärendet gäller, något som är svårt att klara med enbart en email/ticket/ -kontakt.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat