Citat:
Ursprungligen postat av BOM
Butiksägare kan RISKFRITT hänga ut privatkunder som "man med förväntan inväntar betalning ifrån". Man påstår alltså inte att kunden gjort nåt fel eller klandervärt. Publicera begränsad information samt länk där besökare som vill veta mer kan kontakta butiken personligen. Kundens identitet publiceras därmed inte offentligt och nåt förtal sker inte.
Det är förstås inte samma som att hänga ut kunderna med full identitet och rubriken "Dessa j-vla kunder har inte betalat", men viss tillfredsställelse får nog den hämndlystne och galne butiksägaren ändå 
Anm: med "riskfritt" menas att man inte riskerar bli vald till Årets bästa butik.
|
Allvarligt talat. Skulle du handla av sen sådan butik? Jag skulle inte gör det.
Pånera att jag får en trasig vara och jag då vägrar betala. Butiken hänger ut mig som oseriös.
Likväl som någon hänger ut någon så kan någon göra samma sak mot en.
Det är bara att inse att det alltid kommer att finnas kunder som inte betalar av någon anledning. Ta med det i företagets budget. Det är ytterst få betalningsvägran som är satta i system. De finns redan med i kronofogdens register och således behöver man inte sälja eller göra tjänster åt dem om de inte betalar i förskott.
Sist undrar jag vad du bygger på att det är riskfritt att hänga ut folk som inte har betalat? Ett företag får föra ett personregister över sina kunder i sin verksamhet, men att publicera något ur registret som går utöver företagets verksamhet får inte ske.