Citat:
Ursprungligen postat av KristianE
Hur funkar det med support hos SuperMicro? Det är väl knappast så att de har en gigantisk
supportorganisation á la IBM, Dell och HP?
När servern lägger sig på rygg och visar halsen. Vad händer då?
Om man behöver köpa en extra att ha i reserv så blir det dyrare än Dell. 
|
Jag vet inte exakt hur det fungerar men jag tror att det i de flesta fallen är leverantören man köper av som man får supporten av. Det finns så klart olika servicenivåer och garantier ifrån de olika leverantörerna.
Den stora fördelen med Supermicro enligt jag hört att är att de är mycket mer flexibla. Det är enkelt att bygga en server som man vill ha den istället för att köpa färdiga paket, men det är väl på gott och ont antar jag.
Jag kan tillägga att jag har inte så mycket erfarenhet av serverdrift. Ansvarade för driften ett par HP G3 servrar i ett projekt för ett antal år sedan, men annars har det mest varit VPS och dedikerade servar.