Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-13, 14:12 #28
BeEss BeEss är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 20
BeEss BeEss är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 20
Standard Att vara så smart som behövs

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Så länge webmasters överlag är dumma så kommer bottarna lyckligtvis också att vara det (OBS! Ta det ej så allvarligt.) Den dag alla har implementerat bra spamskydd, det är först då vi får några verkliga problem.
Jag håller i stort med dig, så länge bottarna finner websajter och formulär där det är i stort sett fritt fram så kanske bottkonstruktörerna nöjer sig med detta och lägger inte tid på att utveckla bottarnas "smarthet". Men den dagen det finns superba spamskydd mer eller mindre överallt måste självklart bottprogrammerarna ta sig i kragen och utveckla "smartare" bottar om de ska få ut något av sitt destruktiva arbete.

Nästan förvånande att en del simpla trix fortfarande kan fungera men det verkar iaf göra det konstigt nog. Men som en kompis uttryckte det:
"Man ska aldrig försöka vara smartare än absolut nödvändigt, många är för smarta för sitt eget bästa och krånglar till allt i onödan."

Jag tror det ligger en del i det. Därmed inte sagt att CAPTCHA-bilder och liknande inte behövs för de har säkert sitt berättigande på många ställen. Jag är själv inte så förtjust i att använda dem men det är jag det. En del andra tycker annorlunda och deras åsikter kan självklart vara minst lika giltiga som mina.
BeEss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat