Citat:
Ursprungligen postat av petlin
Jo, det har väl varit uppe till granskning några gånger men påverkar ju inte frågan om att de kan vara ett exempel på företag som har eget postnummer och hyr ut postboxar med snygg adress.
Jag var kund hos just Brevia för kanske 15 år sedan eller mer (och oavsett vad VD höll på med så fungerade tjänsten postbox väldigt bra). Jag har för mig att de från början hade adress där man fick kalla boxen Namn/företag, Breviabox XXX samt till det en gatuadress och vanligt postnummer för området.
Men sedan ändrades det till eget postnummer och att man då kunde få till en snyggare adress med sitt namn eller företagsnamn, Box xxx samt det nya postnumret.
Så man måste nog visa för posten att man verkligen kommer upp i rätt mängd post innan man kan få eget postnummer (de finns ju bara 90 000 postnummer totalt om de minst måste börja med 1 och hade man för lösa regler skulle nog de ta slut snabbare än bra domännamn).
|
Jag tackar för hjälpen, nu har jag fått allt klart, ska ringa in till Posten på måndag och kolla upp prisuppgifter etc.
Så får man börja med
Ditt företag
PostBox 10XX
Höjdargatan 2 A
111 11 Stockholm
Sedan när man uppfyller deras krav/gräns så kan man uppgradera sig till det.
Då är det bara att köra på för mig, tusen tack grabbar för er "support" bättre än Posten själv :P