Citat:
Ursprungligen postat av klein
Just brevia är ganska oseriösa , deras VD har tydligen sysslat med en del dumheter.
|
Jo, det har väl varit uppe till granskning några gånger men påverkar ju inte frågan om att de kan vara ett exempel på företag som har eget postnummer och hyr ut postboxar med snygg adress.
Citat:
Ursprungligen postat av mister
Okej då vet jag det  men de är ju ganska så dumt egentligen man kan ju inte förutspå hur många boxar som kommer att bli uthyrda direkt, så egentligen så är det att köra utan "eget postnummer" sedan när man kommer över Postens gräns så kan man uppgradera till det med andra ord? 
|
Jag var kund hos just Brevia för kanske 15 år sedan eller mer (och oavsett vad VD höll på med så fungerade tjänsten postbox väldigt bra). Jag har för mig att de från början hade adress där man fick kalla boxen Namn/företag, Breviabox XXX samt till det en gatuadress och vanligt postnummer för området.
Men sedan ändrades det till eget postnummer och att man då kunde få till en snyggare adress med sitt namn eller företagsnamn, Box xxx samt det nya postnumret.
Så man måste nog visa för posten att man verkligen kommer upp i rätt mängd post innan man kan få eget postnummer (de finns ju bara 90 000 postnummer totalt om de minst måste börja med 1 och hade man för lösa regler skulle nog de ta slut snabbare än bra domännamn).