Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-11, 11:41 #44
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Hm, jag själv ogillar starkt Apple (av lite alla möjliga anledningar), själv kör jag Windows (desktop/server) samt Linux (server)

Jag känner inte igen mig. Min stora laptop (arbetsburken) har jag haft igång strax över 8 månader (om man räknar med när den har legat i vänteläge/viloläge.) Kör Windows 7, är stabilt. Enda bsod jag har haft har varit kopplade till trasiga drivrutiner för 3g-modemet eller liknande, och de har inte varit många (2-3 st på snart två år.)

Har samma erfarenhet av min lilla netbook, också den Windows 7, fast den startar jag om oftare, samt att den inte är lika gammal.

Kvalitén är bra på båda burkarna, den stora är en Dell (kommer inte ihåg modellbeteckningen, men den var ganska dyr, 17 + moms eller så tror jag?), den lilla en asus eee 1005pe om jag inte minns fel. Den har även multitouch, vilket jag iofs bara använder för att scrolla.

Ska kanske tillägga att jag är lokförare (utöver egenföretagare) så båda burkarna åker med mig lite överallt, och de klarar sig bra trots något omild behandling.

Virus har jag för övrigt inte haft några problem med på någon dator så där har Apple ingenting att hämta heller. (Och jag har inget antivirusprogram, och kör bara med Windows inbyggda brandvägg. Installerar man sådana saker så får man skylla sig själv om burken blir seg, börjar hänga sig och beter sig konstigt.)

Jag kör med vad jag tycker fungerar bra, och dit hör inte Apples produkter i mitt fall. Linux har ingenting att hämta på desktopsidan hos mig heller.
Onkelborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat