Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-09, 23:09 #40
MattiasWs avatar
MattiasW MattiasW är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2009
MattiasW MattiasW är inte uppkopplad
Nykomling
MattiasWs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Jobbar både med OS X, Win 7, Ubuntu. Här är några av mina spontana för- och nackdelar med Mac/OS X.

Fördelar
Jag gillar Apples tangentbord Och designen överhuvudtaget.

Tycker det är skönt med Unix-baserat system, Windows 7 börjar visserligen snygga till sig lite (äntligen en bra mapp för användarna, no more "Documents and settings") men känns fortfarande lite obekvämt att jobba i kommandotolken.

Typsnittsboken i OS X är skön.

Textmate och Coda är trevliga program för OS X.

Externa saker har en tendens att bara fungera när jag stoppar in dem i Macen. I Windows känns det mer "hackhackhack.... ... har installerat drivrutin, om du har tur fungerar den".

Känner inget behov att installera antivirus på OS X.

Jag gillar gränssnittet. Tycker det är lättare att hitta helt enkelt.

Nackdelar:
Jag vill kunna kalibrera min skärm exakt, iMac. Inte ens med en Spyder blir det perfekt.

Jag vill bestämma själv hur jag skalar mina Finder-fönster och inte bara i ett hörn ni valt, Apple.

Jag vill inte kompilera om på OS X Server bara för ett den inte har gd2 för php (kanske har det blivit bättre sen sist jag provade, var ett par år sedan). På ett server os ska man väl ändå kunna installera phptillägg enklare än så.

Trött på alla ._ och .DS_Store och sånt som sparas på vårat nätverk och delade diskar.

Men det viktiga fungerar ju både på OS X och Windows 7 (och oftast Linux):
Dropbox
Komodo Edit
TrueCrypt
Filezilla
Adobe
Apache
Spotify
Subversion
OpenOffice / MS Office
Google Apps
MattiasW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat