Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-08, 18:02 #17
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Det finns väl fanatiker i alla läger - själv har jag en linux dito i närheten.
Men jag håller med om att mycket handlar om vanan - även om systemen börjat närma sig en hel del. Senaste var väl Apples "full screen" - vad man nu ska med det till

En sak där de skiljer sig är virus. Trojaner kommer, förhoppningsvis, alltid att kunna finnas till de olika systemen. Tänk på motsatsen - då skulle man inte kunna installera vilka program man vill. Men virus, om vi talar om självexekverande filer, har väl ännu inte synts till för Mac OS X, ett operativ som i grunden har 10 år på nacken. Det tycker jag är ett stort plus.

Sedan tycker jag att iMacarna är snygga (inte överförtjust i macbookarna) och för mig är det inte oväsentligt. Så tänker jag också när jag handlar annat, t ex när jag köpte skrivbord till kontoret valde jag det snyggaste utifrån den funktion jag ville ha. Det var mycket dyrare än två bockar och en spånplatta som säkert skulle fungerat lika bra.

Om jag testat Windows? Jodå, jag har haft jobb där det använts 95, 98, Me och Vista samt servat släktens windowsdatorer men aldrig fastnat själv. Men skulle det bara finnas Windows så skulle jag väl använt det. Man vänjer sig vid det mesta även om det kan vara kämpigt till en början, säger en som ibland lite nostalgiskt kan sakna systemen före Mac OS X
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat