Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Anledningen till att folk byter till mac är väl just den religions/sektliknande hype som är runt Apple.
Själv skulle jag nog hellre vara utan dator helt om mac var det enda alternativet..
|
Och du har helt fel.
Under min tid på gymnasiet hade vi enbart Macar, men jag var verkligen inte ett fan och tog ofta med min egna HP-laptop, jag kände mig friare och jag kunde göra exakt det jag ville och jag visste hur jag skulle göra det, OS X var helt annorlunda. Under tre år klagade jag och lärarna började "håna" mig till slut.
När jag sedan slutade tog det 2 månader innan jag satt hemma med min Macbook Pro i knät... Av någon konstig anledning saknade jag skiten... Nu skulle jag inte kunna leva utan min Macbook Pro, och jag talar väldigt gott om den. Däremot är jag verkligen ingen fanatiker som hyllar Apple (snarare tvärtom, de är ett vidrigt företag) utan jag gillar bara hur hög kvalitet en MBP håller, jämfört med Asus, Sony, HP eller Acer.
För mig gick bytet relativt enkelt, har inte haft några problem alls att hitta ersättningsprogram eller mac-versioner. Jag har en stationär dator med windows, där jag kan gejma om jag så vill, men ärligt talat så står den mest bara och surrar utan att göra någon nytta.