Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-07, 14:56 #14
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jahopp, då var det dags igen:

http://heartbeat.skype.com/2011/06/p...o_skype_f.html

Så fort Microsoft är med i bilden krånglar det mesta Aldrig någonsin haft problem med Skype tidigare men nu två gånger på några veckor...
För bara några månader sedan låg största delen av skype nere över hela världen. Skype använder en teknik som låter varje klient dedikera lite av sin process för att hjälpa andras samtal. Under en period var väldigt få inloggade vilket gjorde att det vart kaos, då skype inte hade tillräckligt med servrar för att själva klara av belastningen.

Detta löste de genom att sätta upp så kallade "mega supernodes" (rolig benämning som kommer från teknikerna). Detta har knappast med microsoft att göra, skulle jag tro - det är helt enkelt som så att skypes struktur är väldigt vek. Själv har jag alltid problem med skype, även om jag dagligen använder det - finns inget skapligt alternativ så att säga.

Sen hatar man att skype själv leker med ljudinställningar osv, t.ex. som att sänka ljud i andra program när man ringer upp/blir uppringd. Väldigt störande tycker jag. Det är ju man själv som borde få välja om man vill sänka ljudet i andra program...
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat