Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-04, 20:24 #2
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Har du möjlighet så tror jag mest på en AC med separat utomhusenhet. Jag har provat några mobila men de har känts "sega" när det gäller att kyla ner även om man har tätat ordentligt runt t.ex fönstret där man har slangen ut med varmluften.

Sedan tror jag också att man vinner mycket på att köpa en AC med ordentlig kapacitet. Står det att den är lämplig för 60-90 kubikmeter så ska man läsa det som max 60 och det är ju inte ett så stort rum. Speciellt inte om man har öppna dörrar (eller inga dörrar alls) till angränsade rum. Jag skulle med andra ord inte köpa någon av de du länkar till om lokalen är på upp till 110 kubikmeter.

Hur mycket den avfuktar ser du på hur många liter som avfuktas per dygn. Fördelen med en AC är att vattnet ofta (men inte alltid) kan ledas ut med värmen så att man slipper tömma en behållare eller ansluta ett avlopp. Portabla separata avfuktare brukar behöva tömmas (eller ha avlopp).

Om de då avfuktar 10 liter per dygn och man inte kan använda avlopp för vattnet så innebär ju en behållare på 1-2 liter att maskinen stannar väldigt ofta. Inte så bra om man vill att den ska gå hela natten.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat