Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-03, 15:09 #5
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Hur skall jag lägga upp det för att bäst sälja en sida? Auktion? Vad är din erfarenhet som köpare / säljare? Hur ser den typiska köparen ut?
Jag har fått sålt ett antal sajter här på WN. Det har främst handlat om personer som visat intresse genom att skapa egna trådar där de eftersöker en viss typ av sajt. Jag hör av mig till personen i fråga och säljer sajten ifall allt står rätt till.

Annars har det fungerat fint med en enorm öppningspost likt den här, där jag berättat utförligt om sajten och fått mig ett antal PM. Kör alltid på auktion + köp-nu pris.

Jag kan inte svara på hur den typiske köparen ser ut. Men om du mot all förmodan väljer att inte dela med dig av URL:en till sajten i trådstarten (som jag gjorde) så kan du räkna med att 80% av alla som hör av sig till dig är rena troll.

De vill veta vilken sajt det handlar om, vilka sökord du optimerar mot och se ifall det är möjligt att skapa en liknande sajt. De utger sig för att ha en budget - men har inte det. Se upp för den typen av folk!
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat