Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-01, 11:05 #5
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Att börja med att anmäla den till de stora länkkatalogerna brukar vara en bra början. Gärna om det finns kataloger inom samma specialområde som den egna webbplatsen.

I övrigt är det bara att köra vidare. Har man inte tid att sitta någon timme om dagen med länkbyten (och dessutom har en slant över) kan man förstås anlita ett företag som jobbar med att förbättra SEO (delvis brukar länkar i olika former ingå). Dock skall man ha i åtanke att vissa i branschen lovar mer än de lovar, använder tvivelaktiga metoder och att vissa tar dessutom hutlöst betalt (i förhållande till resultatet). Att efterfråga referenser (exempelvis här på WN) blir i så fall mitt tips.

Det kan låta floskligt men är sajten RIKTIGT bra får man en del länkar gratis. Ju bättre sajt (inom genren/området) desto större chans att bloggare och "webbmästare" länkar till dig. En bra sajt har:

* Mycket och bra innehåll: Dvs välskriven och underhållande text, mycket fakta (korrekt sådan) och texten är grammatiskt korrekt.

* Lättnavigerad användarvänligt gränssnitt: En layout som ögat "mår bra av" och som inspirerar till att stanna på sidan.

* Bra media: Foton, bilder osv.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat